sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Skype, pizza och katter

ursäkta att jag inte har skrivit så mycket på sistone.. men jag kan meddela att det är för att jag har varit på grund av att jag har velat uppleva saker och ting ordentligt, utan att måsta springa till datorn hela tiden.
Igår skypade jag först med pappa och sedan med mamma, jon, mommo och moffa (tillsammans). Det är många som säger att de får mera hemlängtan av att prata med någon hemma, men för mig kändes det bara bättre att få prata av mig litet. Jag insåg att det faktiskt var första gången jag pratade svenska på över en vecka! Allting i mitt huvud går ju förstås på svenska, och jag skriver ju här också, men utöver det så är allting italienskt. Jag skulle ha kunnat prata hela natten, det var så mycket som jag ville berätta om allting.

Efter Skypesamtalen for vi ut tillsammans med Rachele och hennes vänner. Vi for till en restaurang och åt pizza. Den var dock inte lika god som de förra jag åt, tyvärr... Men vi hade väldigt kul tillsammans trots att jag inte fattade mycket. Jag tror att Italien är det ultimata landet att komma till om man inte kan språket från början, eftersom de blir väldigt glada om man ens lyckas säga ett ord rätt och de är också villiga att lära en nya ord. Jag känner mig som ett småbarn när jag pekar på olika saker och frågar vad det heter, haha!

Idag hade jag litet hemlängtan på morgonen, men den gick om då jag gick till butiken och köpte ett nytt nagellack... Fy vad ytligt detdär låter! Alltså, Jag tror helt enkelt att bästa medecinen mot hemlängtan är att vara upptagen, även med småsaker såsom att lacka naglarna med en pigg ny färg. ( lät det där mindre ytligt?)

Vi har förresten fått kattungar, eller ja, Kira då. Jag skall lägga in bilder på dem senare, dom är väldigt söta. Vi trodde att det skulle bli 5 stycken, så vi kallade dem "jackson 5" eftersom den första var svart och vit (ja, konstig humor tillsammans med värdsyrran). Det blev dock endast fyra, den sista var så stor.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti