torstai 8. syyskuuta 2011

Packat och klart

Dålig kvalitet, förlåt. men jag har packat ner min kamera.
Det här är weird... nu är allting färdigpackat och allting står i hallen, redo att lastas in i bilen för att forslas till bussen. Jag kommer att åka till Åbo, där pappa hämtar mig och sedan bär det av till vårt lands huvudstad. Allting känns så surrealistiskt. Sista kvällen hemma i Nagu har varit och farit, nu återstår en (halv) natt i Helsingfors, och sedan är jag faktiskt påväg till Rom, till mitt nya liv i Italien. Jag kan inte riktigt greppa det, jag är inte nervös, jag är nästan så lugn att jag blir nervös av det! 
Igår sade jag hejdå till en hel del människor i skolan. På e rast sjöng mina vänner en sång som de hade gjort om ordena till. Det är troligtvis den absolut bästa presenten, när det syns att man har lagt i omtanke och värme. Jag blev så otroligt glad :)

Jag har sett många saker för sista gången på ett år. Stugan, Skolan, Hemkommunen. Farväl till allt helt enkelt. Ändå känns det inte någonstans än.


Tack och hej!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti