tiistai 13. syyskuuta 2011

Oggi

Ber om ursäkt för att det inte kommit bilder eller berättelse om Rom än!
Jag lovar att ni får det senast imorgon! :)

Idag vaknade jag sent av att det gjorde litet ont i halsen. Jag tror det måste bero på temperaturskillnaden ute och inne. Det är supervarmt ute jämfört med Finlands temperatur nu (+33 på dagen),
Det är väldigt annorlunda här, maten t.ex. Jag som är van vid ett redigt morgonmål med rågbröd eller gröt lär ta ett tag på mig att vänja mig vid kaffet och kexena. Idag var ett undantag, för jag åt faktiskt fullkornsflingor.

Överlag är maten supergod. Vi äter lunch ca 2-3 tiden på dagen, och det som är roligt är att de faktiskt äter alla tillsammans och väntar ifall någon är sen. Till efterrätt är det ofta frukt (aldrig att jag äter druvor från Finland igen) , idag åt vi litet av chokladen jag hade med mig (fazers!!) och de verkade faktiskt gilla det!
Det är långt mellan lunch och middag (från 15-21), men också det vänjer man sig vid.

Jag har följt med min värdsyster några gånger och träffat hennes vänner. Tappade väldigt snabbt räkningen på hur många kindpussar jag gav och tog emot. De är alla jättetrevliga, imorgon skall jag med och laga lunch till en av vännerna. Skall bli verkligt kul! Jag skall också introduceras till skolan tillsammans med en AFSare!
Som det ser ut nu skall jag gå på Liceo Scientifico . . . Jag hoppas och ber att jag får bättre mattehjärna tills fredag då jag börjar!

 Ciao!

3 kommenttia:

  1. Du verkar ha de awesome redan! :D:D jag e så glad! (och SÅ avis!.... ehm ehm)
    hade min sista jobbdag idag! så nu har jag semester, så nu kan jag stalka din blogg KONSTANT!
    love u, ha d grymt!
    Kramar
    H. din superhemliga stalker, som du absolut inte är släkt med!

    VastaaPoista
  2. Hmmpf! Vissa andra är faktiskt icke-hemliga stalkers! Öh-länning!

    VastaaPoista
  3. Hihi, min hemliga beundrare ^^

    SKYPE??

    VastaaPoista