tiistai 20. syyskuuta 2011

Idag är det Ilarias, alltså min äldre värdsysters, födelsedag. Därför har jag skrivit ett tidsinställt inlägg, eftersom jag knappast hinner med datorn så mycket. Tillsammans med Rachele och en av Ilarias vänner har vi köpt en iPod shuffle åt henne. Om hon mot förmodan läser detta så borde hon redan fått den.

Jag har dragit på mig en irriterande flunssa. Inte på det sättet att jag mår dåligt eller så, men så att det hörs att min näsa är täppt. Jag känner mig superfrisk, men ingen tror ju på mig då jag snörvlar och låter som om jag har bommul i näsan. Så imorgon åker jag bil till skolan istället för att cykla.. Okej, jag tycker faktiskt det är väldigt omtänksamt av min värdfamilj, så det gör nog inget denna gång!

Iförrgår åt vi middag hos Giulia, en av Racheles vänner, och hon hade lagat en vege-lasagne. Bara för min skull. Sånt gör mig glad, alla vardagens små omtänksamheter:) Hon hade förresten ett riktigt piano ( vilket jag inte har här precis) så jag fick öva ordentligt.

Okej, nu skall jag lämna er till era arbeten, och jag skall gå över till mitt så småningom, jag har en gigantisk bok i Italienska som är proppfylld med grammatik. Har hållit på att rabbla prepositioner och artiklar hela dagen, emellanåt känns det lite pinsamt när man säger fel, men det är enda sättet att lära sig på.

Ha det bra och Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti