perjantai 21. lokakuuta 2011

Uno per tutti è tutti per uno

Har just pratat med far min på Skype. Känns skönt att jag slipper Finland 3 grader och blåst just nu när jag tycker att 18 grader är småkallt!
Igår var jag och såg på min första Italienska bio. Jag hade italienskalektion på eftermiddagen och hann knappt cykla hem förrän vi åkte till bion tillsammans med Lilla, Rachele och Giulia för att se på "de tre musketörerna". Salongen var tom sånär som på två andra personer (biosalongen var ungefär lika stor som finnkinos 1a) så vi kunde gott och väl välja var vi ville sitta.
Filmen var sådär. Det finns en äldre film med samma handling, jag föredrar nog den framför den nya. Den vi såg igår var lite för mycket torra skämt och fullproppad med effekter enligt mig. Nåjo, se den själva och bilda er egen åsikt.

Efter filmen gick vi och åt kebab följt av kanelglass som var jättegod men ingen orkade med, så den åkte i sopisen efter två skedar..

Imorgon drar jag iväg på läger till Giarre, så jag kommer inte att uppdatera förrän onsdag tidigast. Ni får överleva helt enkelt, men när jag kommer tillbaka blir det bildbomb.

Ha det bra!
Ciao

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti