keskiviikko 19. lokakuuta 2011

Mercoledi

Idag är jag ledig från hobbyer. Det börjar glesna med sådana dagar, vilket får mig att uppskatta dem ännu mera. Jag kan ärligt talat säga att jag inte har haft så lugna dagar som jag har haft här i Italien på flera år, jag brukar ränna från ena aktiviteten till den andra, titt som tätt.

Igår - efter italienskan - var jag på min första pianolektion . Den bestod i princip av att jag blev bjuden på kex och godis medan läraren pratade med min värdmamma om hur vi skulle gå tillväga, jag fick lite noter och sen åkte vi hem.
Till middag blev det pizza, mums efter en full dag. Min favorit hittils är  "pizza vegetariana" med zuccini, äggplanta, mozzarella och körsbärstomater. Jag är - och kommer aldrig att bli - ett stort fan av pizza, men här är den faktiskt ok, så det gör mig inte så mycket att vi äter det då och då.

När jag kom hem idag fick jag veta att någon hade skickat ett paket till mig. Utan adress, endast mitt och min värdpappas namn och Caltagirone. Så förstod jag iallafall på min värdmamma. Ja, vi får se när han kommer hem, postiljonen visste vem han var så han fick det direkt i handen på jobbet!
Avslutar inlägget med en bild på Enea. Han brukar stå och skälla som förbytt på sin egen spegelbild !

1 kommentti:

  1. Spännande med paket... Trevligt med folk som tar lätt på byråkrati :D Jag vill träffa Enea. Puss din andra hemliga stalker

    VastaaPoista