tiistai 11. lokakuuta 2011

Bildbomb från Taormina

Jag drar mig väldigt sällan till att ta sådana här bilder, gjorde det dock denna gång.
En liten liten by på vägen till Taormina (det fanns en massa såna)


Från utsiktsposten i Taormina, det var molnigt den dagen...

Jag och min stora kärlek Etna... På samma dag kan man både skida och simma i Taormina!


Alla frukterna är gjorda av marsipan, de kallas pasta reale om jag minns rätt
Rachele läste baksidan av "en halv gul sol" (som jag fick av mamma) högt. Jag önskade jag hade haft en videokamera!



Bild uppifrån en bergsby jag har glömt namnet på. Vägen  upp dit fick en att  uppskatta sin tåliga mage!


3 kommenttia:

  1. Du...Lade du ut bilden av ankorna pga ankdammen? :P Din systemkamera borde ju ha filmkamera "i sig, eller"?
    Andra bilden ser ut som en bild från Spirited away.

    VastaaPoista
  2. Min kamera har tyvärr inte den egenskapen, det var först i versionen efter min som den finessen lades till!
    Ja kan ju ha ankdammen som efterhandskonstruktion ;) men mest var det p.g.a. keramiken.
    Det kändes som om jag var i ett sagoland med byarna uppe på små små bergsklackar!

    VastaaPoista
  3. Roligt att se dig på bild! O fantastiska vyer!

    VastaaPoista