maanantai 3. lokakuuta 2011

Inköp


Typ såhär ser den ut!

Är inte ett megastort fan av simdräkter. (Jag är så lång i ryggen i jämförelse med min storlek att jag sällan hittar en som passar överallt) men trots detta har jag idag köpt en. Relativt lyckat köp med tanke på att jag hade en kvart på mig att välja.
Orsaken till att jag har köpt den är att jag skall börja simma här. Intee i något lag eller så, men på skoj några gånger i veckan. I simhallen här är det inte brukbart med simshorts och bikinitopp, så jag fick krypa till korset och köpa en dräkt.
Jag älskar att simma och har alltid bott nära havet (med nära menar jag att jag i princip alltid har haft vattnet på en kilometers avstånd) så att bo här så långt ifrån havet är verkligen en förändring. Jag vet vad ni antagligen tänker nu: hon bor på Sicilien, vatten finns överallt. Jag råkar dock bo nästan i mitten, så det är åtminstone 40 km till havet, om inte längre. Jag saknar havet och att simma i det, men än så länge får swimmingpooler agera substitut, vilket är en hel drös bättre än att inte simma alls!

2 kommenttia:

  1. Oh yes, i know the feeling.... att bo i Oklahoma, freaking mitt i USA, 8 timmar till riktiga havet, inga små sjöar ens.. buhu :( men thank god att många har pools här :)

    VastaaPoista
  2. Oj, Oklahoma är ju ännu längre bort! Man vänjer ju sig vid det mesta, men det är svårt utan havet!
    det är ganska vanligt med swimmingpools här också, så jag överlever :)

    VastaaPoista