perjantai 7. lokakuuta 2011

Strejk

Idag när jag i vanlig ordning kom till skolan med cykel möttes jag av en skolgård proppfylld med elever som med jämna mellanrum jublade och applåderade. Jag förstod inte först varför alla stod ute och inte gick in på timme, och jag sökte efter någon bekant som kunde förklara vad som hände.
Vår skola hade strejk idag, vilket innebär att både lärarna och eleverna har rätt att skippa skolan, med konsekvenserna förstås (ingen lön, efter i skolarbete osv..)
Min värdsyster åkte hem, men jag måste stanna eftersom jag skulle vara med på informationstillfället som AFS ordnade...  Jag slutade dock 2 timmar tidigare, så det var inte helt fel!

2 kommenttia:

  1. Varför var det strejk? Du var alltså ändå på lektioner?

    VastaaPoista
  2. Lärarna strejkade för löneförhöjning tror jag, men jag är inte helt säker, eftersom jag inte fattar allt till 100 procent!

    VastaaPoista