sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Taormina

Vi skall dra iväg till Taormina om en liten stund! Det ligger supernära Etna (Ja, jag är fascinerad av Etna, därför nämner jag vulkanen ofta). Vi skall titta runt i staden, men vi skall också träffa Sandras familj som är här på semester där. Detta eftersom de har en väska som de skall ge till mig. Väldigt skumt, vad gömmer hon på? Skämt åsido, väskan innehåller diverse saker ifrån Finland som mamma har skickat. Bl.a  innehåller den några svenska böcker. Jag har haft läsarabstinens här i några veckor eftersom det inte ens finns engelskspråkiga böcker, så jag är Jätteglad för detta (notera att jag skrev jätteglad med stort J)
Jag uppdaterar efter vi har kommit hem igen, förmodligen kommer det några fina foton också!
Här ser man både Caltagirone och Taormina. Det tar ca 2 timmar dit. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti