perjantai 6. tammikuuta 2012

Shopping!

Häromdagen åkte jag på shoppingrunda tillsammans med Rachele, Eunice (som är en nykomling från Malaysia, hon skall stanna här i två månader) och Eunice's värdsyster till Porte di Catania. Eftersom Caltagirone är så litet finns det inte så vrålmånga butiker, så vi åkte alltså till ett shoppingcenter.  Jag tänkte att jag inte skulle behöva ta med kameran. "Vad behöver jag fota anyway?" tänkte jag förmodligen. Jag ångrade mig redan då vi klev ut ur bussen...
Nåjo, iallafall så fanns det en hel saker som saknades i min garderob, bland annat vinterskor. Trots att det inte blir -20 grader här så blir det kallt och blåsigt på vintern, så mina converse - hur mycket jag än gillar dem - räcker inte riktigt till.
I "le porte" fanns det en massa olika butiker - bl.a. en butik proppfylld med Lindt-choklad i alla former och färger (Detta var verkligen en situation där jag förbannade mig själv för att inte ha tagit med kameran). Jag blev så förvirrad av alla valmöjligheter, så jag köpte ingenting därifrån.
Vi hade det verkligen trevligt, och jag kom ut ur köpcentret med en hel del påsar. Dessutom var det ju rea på allting jag köpte! Här kommer några bilder av en del av sakerna jag köpte

dessa skor har en superskön fodring, jag skulle kunna gå runt med dem konstant

Ett par sockor att gå runt i huset med. Alla går med skor inomhus men jag föredrar  hederliga yllesockor.

Jag har inte ägt en huppari (Hoodie, luvtröja...) på år och dar, denna är väldigt skön. Den långärmade tröjan är från HM

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti