torstai 19. tammikuuta 2012

Buongiorno latte con caffè

God moorning!
Jag steg upp tidigt nu igen, det är skönt att ha lite tid för sig själv såhär på morgonen. Idag skall jag ha en massa lektioner i skolan som jag egentligen inte gör något alls på och sedan kommer jag hem klockan 12, så det är en rätt så kort dag. Jag skall väl antagligen använda timmarna till att läsa på min bok ("Dieci piccoli indiani" - är på slutrakan folks!) och plugga historiaprov som vi har på måndag. 70 sidor, behöver jag säga att det är på italienska?




Som utbyteselev i ett land där man knappt kan säga ett ord i början så är det nästintill livsviktigt att ha detta verktyg. Jag vet inte hur jag hade gjort de första dagarna om jag inte hade haft min ordbok. Jag använder den fortfarande väldigt flitigt då jag gör läxorna...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti