sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Costa Concordia

Jag antar att ni har hört om kryssningsskeppet som gått på grund i förrgår kväll/natt utanför Italiens kust...
Litet är jag nog puttrig på informationen här i Italien, eftersom jag fick reda på om olyckan av en Finländare... Dessutom har de som var ombord på skeppet också klagat på dålig info.That's the negative part about Italy, allt är långsamt, också i krissituationer.
Som tur är så gick båten på grund väldigt nära en ö, så det blev ändå ingen Titanicsituation (sådär annars så hände detta på 100-årsdagen av Titanics sänkning) med 100tals döda. Jag tror dock att de som dog hade kunnat överleva om besättningen hade gett bättre instruktioner. Nåja, det är lätt att sitta framför skärmen och klaga på dittan och dattan. Jag tror att Italien är litet pinsamt berörd av händelsen, därav den dåliga informationen.

Här har ni en video, det ser ganska skrämmande ut när en så stor båt ligger på sidan sådär..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti