lauantai 21. tammikuuta 2012

Bensintankar

Idag är jag borta från skolan, eftersom vi strejkar på grund av de höga bensinpriserna.
Butikshyllorna gapar tomma.. Brödet och mjölet är slut (ett faktum som fick min värdsyster Ilaria att hoppa i taket)
Det är inte bara vi som strejkar, det är också bensinmackarna. De har planerat att göra det i upp till 8 dagar. Tänk er 8 dagar utan bensin i ett samhälle där man tar bilen överallt, tillochmed de korta sträckorna... Om någon skickat något till mig kommer det inte fram förrän om två veckor..

Jag får helt enkelt göra som vi gör därhemma när det kniper:  ta mig ut på jakt i urskogen med min isbjörnspäls på ryggen och med mina bara händer som vapen...
Och så tar jag min trogna jakthund Enea med mig... (seriöst så är han en riktig fegis)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti