perjantai 20. tammikuuta 2012

Kom just till insikten att jag inte vill lämna Italien.


Tumblr_lxlok8gesq1qks39po1_500_large

Alltså ja... Jag har väl tyckt om Italien från första början och har nog inte velat åka hem en enda gång  (bara önskat till bottnet av mitt hjärta att folk därhemma vore här ibland) men idag INSÅG jag verkligen det.
 Jag har en själasyster här som förstår precis allting jag tänker.
 Jag har en hund, något som jag alltid velat ha, men måstat avstå från p.g.a. allergi i familjen.
Jag har en katt, och inte vilken katt som helst, utan en helvit sådan som älskar att gosa.
Jag får komma och gå som jag vill, precis som där hemma.
Jag är redan litet smårädd för hur jag kommer att tackla min hemkomst, omvänd kulturschock nivet. Jag har ju som tur ett halvår kvar med min familj här, och jag vill göra allt jag kan för att göra den tiden minnesvärd! Det kommer att gå så snabbt!

1 kommentti:

  1. va bra att du trivs så bra! de låter som att du ha haft riktig tur med värdfamiljen :)

    VastaaPoista