maanantai 2. tammikuuta 2012

Auguri!

Hejsan hoppsan,
Jag tänkte berätta lite om mitt nyårsfirande här. Det började med att vi skulle äta middag tillsammans med några släktingar hemma. De skulle komma klockan 8 men eftersom vi ju är i Italien så kom de klockan 10 istället utan att någon så mycket som vred på sig!
Vi åt ca tre olika rätter efter varandra och alla var väldigt goda - jag var dock mätt efter den första... Vid tolvslaget tände vi tomtebloss och skålade med champagne och ropade AUGURI till varandra. Det var verkligen härligt, alla var så glada och vi dansade och sjöng tillsammans med familjen.
Efter klockan tolv begav Rachele och jag oss till Christinas hus för att spela kort - Oh and by the way, Italienarna älskar att spela kort, jag är en mästare på Carioca nuförtiden - Vi hade det superkul fast jag förlorade nästan alla gånger.  Konstigt nog kände jag mig inte ens trött fast klockan typ var halv 4 på morgonen då vi begav oss hemåt. Vi stannade vid ett café - här är caféerna öppna dygnet runt på nyår - och tog en varsin kopp kaffe.
 När vi kom hem kände vi inte riktigt för att lägga oss, så jag föreslog att vi skulle vänta på soluppgången. Vi spelade kort tills himlen började ljusna, varefter vi gick ut och tittade. Det tog ett bra tag innan solen verkligen kom upp, men när den väl gjorde det var det en alldeles fantastisk vy! Tur att jag hade kameran  med mig.
Sicilianska kort
Min italienska familj ( jag är längst av alla så jag kompenserade med att ställa mig på knä !)


Soluppgången var verkligen något magiskt. Som grädde på moset liksom!

Jag är väldigt nöjd med mitt nyår, jag är fortfarande trött (sov typ hela dagen igår) men ack så roligt det var!

Hur firade ni nyår?

1 kommentti:

  1. Drog i väg med gubben till Åbo och såg Sherlock Holmes filmen. Hade tänkt äta middag före filmen men fick så bråttom att vi inte hann. Så vi proppade i oss popcorn och godis under filmen och sen gick vi till Dennis på middag. URK! Vi blev ju så äckligt mätta att vi stönade hela vägen hem! Nästa gång blir det mat först, sen godis! Men ett gott nytt år blev det ändå! :-)

    VastaaPoista