perjantai 19. elokuuta 2011

Info, äntligen!

Tidigare i veckan fick jag ett brev ifrån AFS och de skickade äntligen lite info om hur det kommer att gå till dagen jag åker till Rom!
Eftersom jag i vilket fall som helst måste gå upp mördar-tidigt morgonen den 9onde bestämde vi oss för att sova på hotell i Helsingfors (jag måste stiga upp 04.30 då, så litet bättre än om jag skulle åkt hemifrån ). Jag kommer hursomhelst att träffa de andra utbyteseleverna vid flygfältet och då får vi våra flygbiljetter och stuff, sen är det dags att säga hejdå till våra anhöriga. . . FY och USCH, det ser jag icke fram emot, men iallafall har vi varandras stöd då. Sedan delar vi väl på oss så att de som skall till södra respektive norra Italien åker skilt. Ena gruppen åker till Rom ( inkl. jag!) och den andra åker till Milano tror jag.  Vi kommer att stanna i Rom två nätter, där vi kommer ha något slags förberedelse-läger, och sedan bär det av till våra värdfamiljer!! Nu är jag så excited att det inte är sant heller!

Med brevet från AFS kom också  några etiketter att sätta fast på bagaget, smart! 



Det finns fortfarande en hel del att göra, såsom att inhandla resväska och vakuumpåsar, men det börjar verkligen närma sig. Nu är det endast 3 veckor kvar tills planet lyfter!

Jag mejlade AFS angående det att jag inte fått någon info om hur jag kommer till Sicilien. Tydligen skall jag inte få någon heller förrän jag har anlänt till Rom. Det är den lokala avdelningen i Italien som skall ta hand om att jag kommer fram, så jag hoppas verkligen att jag inte fastnar där . . .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti