keskiviikko 24. elokuuta 2011

Clothes and more Clothes

Nu har jag gått igenom alla mina kläder i min garerob, phew, det tog en stund! Jag har satt ner alla kläder som jag kommer att behöva senare, men inte använder nu i en stor dykarväska, så nu väntar de bara på att bli satta i min resväska.När jag gick igenom allt så blev det en gigantisk hög med kläder som jag har vuxit ur - på sätt eller annnat!Det är skönt att mamma manade på mig att göra det (hon hjälpte mig nog en hel del också) för nu är det vekligen skönt att ha det undan. För tillfället lever jag på en liteliten klädhög, eftersom jag vill spara det bästa till italien ^^, vissa saker använder jag slut nu och slänger när jag åker :)



Fick just ett mejl från AFS att jag skall anmäla min utomlandsresa till magistraten. Har redan meddelat KELA ( folkpensionsanstalten), men jag har ännu det kvar.  dessutom har jag fått en blankett av skolan i Italien som min skola tydligen skall fylla i , jag trodde de hade fått all info som gick. Men tydligen vill de ha YTTERLIGARE ett betyg från mig! aldrig är man nöjd ;)
Idag skall jag gå till hälsocentralen och beställa tid till min sista Twinrix-spruta. Fy och blä för sprutor, senaste gång hade jag så ont i armen att det inte är sant heller . . .


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti