torstai 18. elokuuta 2011

Converse

Okej, för det första måste jag be om ursäkt för min långa tystnad. Jag har faktiskt en giltig orsak. Jag satt och surfade runt på min dator då jag plötsligt fick en notification ( Svenska ordet?) om att jag måste göra en backup på min dator. jag harinte kört en backup en enda gång i min dators snart 3-åriga liv (oops), så om min lap-top skulle crasha så skulle det innebära att allting skulle kunna gå förlorat. Jag är inte ett teknikens underbarn precis, så jag fick panik och stängde av datorn i samma sekund som meddelandet ( DÄR kom det svenska ordet) ploppade fram, och sedan dess ( ca två veckor sedan) har jag inte slagit på den. Dock har jag fått allt fixar nu.

Under tiden jag har varit borta har jag varit en svängom på Åland med släktingar. Nästan hela min mammas sida av släkten finns där, så det var en hel del människor att hälsa på. Jag åkte dit med min kompis Sandra - hon skall också iväg som utbyteselev, men till Frankrike, hennes blogg kan ni läsa Här - som stannade där i några dagar. We had loads of fun! filmtittande, inside jokes med kusinen och fotograferande

När jag kom hem, vad hade min kära mor köpt om inte?....CONVERSE!


De turkosa conversena som jag nämnde tidigare tillverkas inte längre, så hon hade köpt ett par armegröna, vilket duger prexis lika bra för mig! Det som är bra med Conversena (Hur säger man converse i plural?) är att man kan platta till dom, så att man får mera plats i resväskan = bonus!

Jag kommer antagligen att resa i mina lenkkitossor,eftersom de nog väger mest av alla mina skor. Jag kommer se otroligt vacker ut med ett bylte av kläder på mig trots värmen, men vad gör man inte för att få all packning att rymmas?

Arrivederla!



Posted by Picasa

1 kommentti: