perjantai 23. maaliskuuta 2012

Veckoslutet


 
Jag lämnade ett fruktansvärt stormigt Sicilien lördagen den 10 mars. På väg till flygplatsen skakade bilen av den starka vinden, jag tror jag aldrig har upplevt ett så starkt oväder förr - och det blev värre efter att jag stack. Nåjo, iallafall. Jag hoppade på flyget och en och en halv timme senare landade jag i Turin. Det var en häftig upplevelse att se alperna och andas in den fräscha luften (På Sicilien är det fuktigt jämt och ständigt). Jag, Sara från Serbien och Lemmy från USA träffades på flygplatsen, varifrån vi sedan tog bussen till Aosta. Jag var typ död av trötthet men jag kunde inte sova eftersom allting var så vackert runtomkring mig. Dessvärre hade min kamera lite batteri...
Våra värdfamiljer för utbytesveckan kom och mötte oss vid stationen för att ta oss hem. Efter att ha sett mig runt i huset och sovit lite tog jag och min värdsyster en tur i centrum av Aosta (som är riktigt näpet om ni frågar mig). På kvällen var det pizza som gällde och där var lördagen slut.
På söndagen åkte vi upp till 2 km höjd med min värdfamilj och skidade i några timmar - supernajs! Jag samlade nog på mig x antal kilometer trots att det var ett tag sedan jag skidade vanlig hederlig terrängskidning. Hela familjen är passionerade i skidning - mina två värdbröder tävlar varje veckslut. På restaurangen nedanför banan träffade vi några goda vänner till familjen - världsklasskidaren Federico Pellegrinos föräldrar, det ni!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti