torstai 1. maaliskuuta 2012

La moda

Jag bor ju i Italien för tillfället - Oj, verkligen? - som är känt för sitt mode. Jag är ganska van nuförtiden, men förr när jag gick in i ett hus drog jag alltid efter andan, för allt var så stilrent inrett. Kläderna detsamma, även småbarnen är riktigt fint klädda och man lär sig från början vad som är snyggtoch går bra ihop. Här är grejerna som är the big thing at the moment i min stad

  • Som jag sagt förr så är Converse megapoppis här! Det kan inte gå fel med ett par Chucks på fötterna helt enkelt. 
  • Något annat mycket vanligt är paljetter: på mössorna, på vantarna och på byxorna.
  • Polotröjor: de finns i alla färger och former här, och används ofta under kortärmade klänningar på vintern, och du är alltid städad och fin med en sådan!

HUXI AVANTI LS LONG CARDIGAN W/O PATCHES, SUMMER BROWN, main


  • Jag vet inte vad man skall kalla dem korrekt, men långa koftor med volanger är ganska inne också. Jag köpte nyss en egen  stickad version och den är superskön, jag vill inte ta av mig den!







  • En grej som jag inte riktigt hiffat, är att alla har ryggsäck, och då menar jag precis alla! Dessutom samma märke, d.v.s. Eastpak. När jag kommer med min Marimekko-axelväska tycker folk ofta att den är jättecool, eftersom man aldrig typ ser axelremsväskor här...

    Japp, det var mitt modereportage. Tyvärr är priserna ungefär samma som därhemma, så det är inte alltid man kan tillåta sig att köpa saker och ting...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti