maanantai 5. maaliskuuta 2012

I have something to tell you

Jag har vetat detta rätt så länge, men har valt att inte berätta det i bloggen förrän alla datum var helt säkra...

 Om en vecka, närmare bestämt på Lördagmorgon, skall jag kliva på ett flygplan.
Detta flygplan kommer att ta mig norrut mot ett kallare klimat och framförallt mot SNÖ (förhoppningsvis) som jag har saknat så mycket. Jag har redan börjat packa så att jag säkert skall få med mig allt och inte glömma något viktigt, here we come!












Ja, kanske jag skulle precisera mig... Jag skall alltså inte hem till Finland (Ni får vänta med det i ett tag ännu, mina otåliga fans!), utan skall för en vecka bege mig till Valle d'Aosta, en liten by vid alperna. Jag kommer att bo i en värdfamilj och gå i skolan där. Byn har tre talade språk: Italienska, Tyska och Franska. Förutom att gå i skolan på dagarna kommer vi också få chansen att skida två dagar i Alperna! 

 AFS ger alla utbyteselever chansen att uppleva en "utbytesvecka" i någon annan del av Värdlandet. I princip får man välja och vraka bland orterna och det ordnas sedan efter önskemålet. Jag sade bara att jag ville åka till norr och att jag gärna ville skida, och voilà! Jag har kompisar som åker till t.ex. Napoli, Florens och liknande, så det finns alla sorter. Även om det kostar lite så tycker jag definitivt att man skall ta chansen och åka på utbytesvecka. Det är ju bara en gång man är utbyteslev!

Ciao

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti