perjantai 9. maaliskuuta 2012

Oggi

Idag har varit en riktigt fin dag. I skolan gjorde vi inte så mycket förutom att titta på skolans volleybollturnering (vi van sådär by the way!), prata om ung företagsamhet med italienskaläraren och se på film på engelskan. Våra engelskalektioner består till 80 procent av filmtittande, då oftast dem med min enkkalärares älskling Kevin Costner i huvudrollen... Detta är något jag inte riktigt greppar, har de inte någon läroplan att följa? För min  del gör det inte så värst mycket med tanke på att mina engelskakunskaper är rätt mycket högre än alla andras här, men jag tycker lite synd om de som inte fattar alls vad som sägs (vi tillåts inte ha subtitles). Resten av engelskaundervisningen består av shakespeare och liknande , något jag tycker är rätt så intressant men som ingen typ fattar något alls av...
Efter skolan kom Chiara - en klasskompis - hem till mig och så såg vi på Moulin Rouge tillsammans (i studiesyfte, eftersom det är just den vi skall sätta upp i sommar med teatergruppen). Riktigt fin film, och vår version är inte så pjåkig den heller om jag får säga det!
Efter filmen var det pianolektion som gällde. Min värdmamma hämtade mig sedan och vi gick och beställde pizza. Det är internationella kvinnodagen så det måste ju firas!

 Hemma väntade souvenirer hämtade av "farfar" från Rom. Jag fick en mascara och eyeliner, tänk vad fint av honom att tänka på mig också!





Imorgon består i stor del utav en massa packande och stressande inför Aosta - alltid kvällen före, att man aldrig lär sig!


Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti