lauantai 24. maaliskuuta 2012

Adesso è primavera

För några dagar sedan var det officiellt den första vårdagen, imorgon är klockorna vridna en timme framåt och man vet att sommaren verkligen är på G.  Här i Caltagirone har fåglarna börjat sjunga,  temperaturen ligger varje dag kring 20 grader och man blir bara glad av att traska längs gatan och se hur allting vaknar till liv igen. Visserligen får det mig att tänka på hur jag en dag kommer att lämna Italien. Jag rivs mellan visioner där jag träffar alla i Finland -ibland kan jag gå runt och planera i detalj vad jag skall göra när jag sätter foten på hemmamark igen - och dem där jag tar ett smärtsamt farväl till det som varit min verklighet i 10 månader.
Nu skall dock inte fokusera på det negativa. Nej!

Jag vill dela med mig en upptäckt av en italiensk sångerska som går under artistnamnet Arisa. Hennes musik passar perfekt på en picknick i vårsolen (nu vet jag inte dock om ni har tillräckligt varmt där ännu, men här går det hur bra som helst), den är så bekymmersfri, speciellt hennes låt "Sincerità". Jag tenderar att fastna på låtar som har en meningsfull, idérik text och Arisa nailar den delen för det mesta. Nackdelen är ju att de flesta som läser min blogg inte kan Italienska.. Nåjo, ni får lyssna på tongången istället ;)

Glad vår, eller något i de svängarna!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti