perjantai 16. joulukuuta 2011

fi-fi-fi-fi-fi-fi-fi-fi-finlandssvensk


Min vàn Saga (bloggen hennes hittar ni hàr) har pa sin blogg fyllt i en survey. Normalt sett àr jag inte en survey-fantast, men detta var ett kul tema sà jag joinar in ocksà!
Hàr fàr ni mina svar


Hur finlandssvensk är du?

Ditt efternamn slutar på -ström  [x]
Du känner någon som har samma förnamn som du[x]
Du känner någon (utanför din släkt) som har samma
efternamn som du[x]
I din familj är ni 2 barn[ x]
Du bor i egnahemshus[x]
Du bor i en tätort[]
Dina föräldrar är mellan 40-50 år gamla[x]
Dina föräldrar har gift sig[ x]
Din mamma är yngre än din pappa[]
Din pappa heter Lars[ ]
Din mamma heter Anna[ ]
Din familj har en Volvo[]
Din familj har en silvergrå eller röd bil[ ]
Du har tillgång till Internet hemma[x]
Du har egen mobiltelefon[x]
Du har ett eget rum[x]
Du har varit utomlands minst 2 gånger[x]
Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna[x]
Du har varit i Grekland[ ]
Du har varit på Åland minst 2 gånger[x ]
Du har varit på husvagnssemester(husbilssemester) minst 2
gånger[ ]Har faktiskt aldrig gjort nagot sadant...
Din familj har en husvagn(husbil)/haft[ ]

Du idrottar[]
Du har husdjur[/] har i  Italien, hemma ar det dock endast mina dammràttor under sàngen
Du får månadspeng[]
De flesta i din familj är blåögda[/]50%, jag exkluderad
Du äter på Mc Donalds ibland[ ]Det hànder sa sàllan att det inte kan ràknas
Du följer Melodifestivalen [x]

15/30  Exakt hàlften.. Dock kànner jag mig som en stolt Finlandssvensk, patriotisk som jag àr!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti