sunnuntai 11. joulukuuta 2011

Biscotti allo zenzero

For nagra dagar sedan bakade vi pepparkakor. Narmare sagt var det den 8onde eftersom det var "la immaccolata concezione" och vi var lediga. Jag tankte att det skulle racka anda till julen, som det brukar darhemma, sa jag stressade inte precis med att fota dem. Tre dagar har gatt och nar jag oppnade ladan sag jag att det inte fanns en smula kvar av peppparkakorna, tyvarr har jag alltsa inga bilder pa dem. Jag kan ju iallafall saga att de var goda, for satsen vi gjorde var minsann inte liten...  Min mamma skickade bade pepparkaksformar, kardemumma och recept pa varldens basta pepparkakor (enligt mig!) sa resultatet skulle bli sa bra som mòjligt. Hàr har man inte sirap i mòrk version, sà kakorna blev aningens ljusare, men smakade inte annorlunda fòr det.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti