tiistai 20. joulukuuta 2011

Chimica

Hejsan på er,
Idag har jag skrivit prov i kemi på Italienska! Jag satt uppe halva natten igår och ripassade (Haha, jag försvenskade det italienska ripassare (pluggade/repeterade) imisstag, jag antar att språket börjar flyta) så jag får helt enkelt hoppas på att allting gick som det skulle. Åtminstone svarade jag på alla frågorna.
Ingen rast och ingen ro dock, imorgon är det dags för Fysikprov. Som tur är har jag haft allting hemma i Finland, så det gäller "bara" att översätta och fatta orden. Tack och lov för att jullovet närmar sig.

Min hundrade dag i stövel-landet har passerat. Närmare sagt var det i lördags, den 4de advent. Tänk vad tiden går snabbt! (ja, läser du en utbytesblogg blir konsekvensen att du ser en hel del av dessa utrop.)

 Följande lördag är det julafton med allt vad det kan innebära. Vi skall äta julmiddag hos en faster - det kryllar av fastrar och farbröder och kusiner överallt, så jag känner inte ens hälften - och jag skall bidra med pepparkakor. Med tanke på succén de gjorde hemma i huset så kan det väl inte slå fel.
Nu skall jag sticka, ha det bra allihop!

En vinterbild från januari förra året (tror jag) .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti