torstai 22. joulukuuta 2011

Decembermys

Jag har nämnt tidigare att jag är en riktig boklus, och om inte förr så är jag det verkligen nu när julen närmar sig (=massa tid att läsa). Jag ser verkligen fram emot att dricka en kopp te och läsa en riktigt bra bok i timmar.I jullovet skall jag ta itu med en verklig  utmaning, nämligen...
 *trumvirvel*
 *rakadish*
 "Tio små indianpojkar" av Agatha Cristie, PÅ ITALIENSKA!. Mina kära vänner därhemma i Finland gav mig boken innan jag stack, men eftersom min språkkunskap inte var riktigt på topp då jag kom hit så har den samlat damm på bokhyllan, och jag lovade att meddela när jag skulle börja, så nu gör jag det! Tid lär det ta, men jag SKALL klara det!

Idag har jag bakat en till sats pepparkakor som skall till skolan imorgon, och så har jag kokat risgrynsgröt på risottoris (det går hur bra som helst kan jag meddela). Nu sitter jag och viker origamifåglar, länge sen!
Det är superkul att vika origami!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti