tiistai 1. marraskuuta 2011

Rågbröd

Jag har hittils inte lidit av någon som helst grav hemlängtan. Mest har jag saknar personer och önskat att de vore här, men tanken på att åka hem - som en del utbyteselever redan har gjort - har inte ens slagit mig.
Jag saknar däremot en del saker som inte finns att hitta här. En av dessa ting är Rågbröd.
 Eftersom här endast finns vitt bröd (det finns nästan aldrig att hitta i huset i Finland) så har jag börjat längta efter den simpla njutningen i att kunna sätta i sig en bit rostad Puikula med Oltermanni och gurka på, närsomhelst. 

Skärgårdslimpa skulle inte sitta helt fel det heller, särskilt inte min fars version med smör på!

1 kommentti:

  1. Det var likadant och fortfarande är för min syster som bor i spanien. Då jag hälsade på henne förra veckan för första gången tog jag med 5 limp-sorter från finland pluss massa rågbröd :) hehe så du är inte ensam! // victoria siren
    www.Jinxedv.blogg.se

    VastaaPoista