lauantai 26. marraskuuta 2011

Hej, jag lever!

Senast nàsta lòrdag var det vàl?
Fòrutom att jag har varit busybusybusy sà har jag en annan vàldigt giltig orsak, och det àr att min àlskade (NYA) dator har krashat - dàrav avsaknaden av prickar òver o och a. Jag har som tur àr sparat de flesta bilderna pa CD (tack mamma!) sà det àr iallafall inte vàrldens undergànng.
Dessa tvà veckor har det hànt en hel del. Vi kan bòrja med att jag fyllde àr den 16de - sàdàr appropà sà finns det en utbyteselev i USA (fràn Finland, till ràga pà fràn min fòdelsestad)  som àr fòdd pà samma dag Klicka hàr fòr att komma till Isas blogg! - Nàjo, Dagen bòrjade med skola som vanligt. Efter det kutade jag hem (bildligt talat, Sà bra àr inte min kondis!) och stàdade rummet och fixade iordning fòr gàsterna som skulle komma klockan 20. Pà samma gàng hade jag Skype pà, jag kutade mellan datorn och ugnen titt som tàtt. Hàr i Italien àr det nàstintill oartigt att komma i tid pà pricken, en halv timmes fòrsening àr inte alls ovanligt, sà gàsterna bòrjade droppa in dàr vid halv nio ungefàr.
Nu vet jag inte riktigt vad jag skall skriva, sà jag làter bilderna tala!

Min vàrdfamilj hade bestàllt en fin marsipantàrta àt mig ( de visste inte att jag  àlskar det) . Att mitt namn var lite felskrivet gjorde absolut ingenting, det var bara sòtt!

Jag var superràdd fòr champagnen (smàllen, inte drickan). Och nàr jag vàl tog mod till mig tog det evigheter att  lyckas òppna den..

Giulia, Barbara, Elisabetta, Rossella, jag, Rachele, Christina, Lilla och Betty

1 kommentti: