sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Libri, bòcker, kirjoja, books


Idag var vi i Catania tillsammans med vàrdfamiljen fòr att hàlsa pà vàrdmormor och dàrtill àta en supergod lunch som motsvarar tre màltider ungefàr.
 I Caltagirone anvànder jag nàstan hela tiden vinterjacka eftersom jag fryser, sà dòm om min fòrvàning nàr jag halvt kreverade av hetta nàr vi gick runt i Catania. Jag spenderade en del av eftermiddagen i shorts pà balkongen tillsammans med boken "Beràttelsen om Edgar" som mormor (alltsà min biologiska i Finland) hade skickat pà posten. Jag àlskar att làsa, men "resesmart" som jag var packade jag inga bòcker med mig hit, jag àngrade det djupt redan andra dagen...


Njutning av hòg kvalitet enligt Josefin
 Jag har  dock sakta mak bòrja làsa pà italienska - jag missar tyvàrr en hel del av beràttelsen dà jag gòr det -och jag har faktiskt lyckats att làsa en bok, nàmligen "Kalle och chokladfabriken", haha. Mitt nàsta projekt làr vara Harry Potter, eftersom jag kan boken nàstan utantill (a nerd! who? me!?).
Jag fick en bok i present av mina vànner fòrràn jag àkte, ràttare sagt den italienska utgàvan av "tio smà negerpojkar" av Agatha Christie. Jag har lovat mig sjàlv att fòre Januari mànads slut skall jag ha làst ut den, jag skall banne mig lyckas.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti