sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Modica



I måndags besökte vi  en stad i södra Sicilien som är känt för sin choklad, nämnda stad går under namnet Modica. Tyvärr så regnade det väldigt mycket, så vi var där bara en stund.
Vi hann dock titta på chokladmarknaden som kommer till stan en gång om året. Vid varje stånd stod en massa försäljare och delade ut gratis smakprover, det fanns choklad med chili, banan, apelsin, citron, rom, kaffe, kokos, lingon, you name it! Jag drack den godaste varma choklad jag någonsin smakat och såg en massa vackra konstverk gjorda utav choklad. På vägen hem köpte jag en stor chunk med bananchoklad, jag lovar att den var supergod (även om jag inte är ett stort fan av choklad vanligtvis).
Någon annan gång skall vi åka tillbaka och SE staden, det lilla jag såg var otroligt vackert, men vi kunde inte göra så mycket p.g.a. regnet...



2 kommenttia:

  1. Oj låter som rena himlen för mig! Kanske man borde ta sej dit nångång i framtiden o shoppa choko! <3
    Ha de bra!
    Kram Saga

    VastaaPoista
  2. Haha blev lite avundsjuk nu, vill också på chokladmarknad! ;) Du kan väl ta mig med och åka dit nästa år igen? (A)

    VastaaPoista