torstai 3. maaliskuuta 2011

Varför?

Det finns säkert många som undrar vad som gör att man väljer att åka ut i världen för ett helt år. Jag har träffat flera människor som har bestämt sig för att göra som jag , och de har alla sin egen historia om hur det gick till då de bestämde sig.

Jag kan inte riktigt säga exakt när jag bestämde mig för att söka till ett utbytesår. Den har väl i princip alltid funnits där, längtan att se världen, att uppleva nya saker. På sjuan minns jag att jag visionerade om att åka ut i världen  och se olika kulturer. Jag bestämde mig i något skede för att detta skulle bli efter ettan i gymnasiet, sedan var det bara att vänta otåligt - det var ju 3 år tills dess!
Men tiden flög iallafal, i höstas sökte jag till en triljon (fyra) organisationer   för jag ville inte ens tänka på att inte bli accepterad en plats, hehe!


Om någon funderar på att söka till utbyte, så rekommenderar jag att söka i extrem förtid, för trots att man söker ett helt år före finns risken att ditt önskeland är fullt!


Jag minns inte hur många intervjuer med olika organisationer jag gick på i höstas, bara att både min mor och jag började kunna innehållet utantill i slutet. Ganska fort efter en intervju med AFS fick jag plats i Italien, nu återstår bara en hemsk väntan till typ mars-april då jag får veta exakt VAR i Italien jag skall spendera mitt år...

Tja, det var väl ungefär allt jag hade att säga för tillfället!

Arreviderci!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti