keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Intervjuer och listor

Jag skall berätta litet kort om "intervjun" i helgen.
Som sagt så var det två personer som kom till vårat hem för att liksom få ett intryck av hur vi är som familj och vilken hemmiljö som jag är van vid. Det är egentligen en ganska bra idé, mej veterligen så gör ingen annan organisation än AFS något liknande.
De två tjejerna som kom till mig hade varit i Italien året förut, och de berättade om sina erfarenheter om olika saker. Det var kanske inte så mycket nyheter, men vi fick mera djup i saker och ting. Jag blev väldigt mycket ivrigare nu när flickorna berättade om hur de hade haft det på sitt år, så jag har börjat planerat och i äkta Josefin-anda börjat göra en to-do-list för sommaren!
Jag har funderat en massa på vad man skulle kunna ge till sin värdfamilj. Skall man ge en skål, något ätbart, något roligt, eller vad?  Kanske man skall ge något större?
Eller kanske det är bra att ha något med sig som man ger vartefter också?!
Det är garanterat flera som tänker på samma saker som jag i det här fallet, så jag har satt ihop en liten
 gåvo-idé-lista
  • Salmiak  - tycker själv det inte är gott, men det är kul att se alla äcklade miner :P
  • Jenkki-tuggummi - eller överhuvudtaget tuggummi i större påsar. Hörde att sånt är ovanligt!
  • Osthyvel -  Inte alls så vanlig i övriga europa, så kan vara en liten lattjo pryl!
  • Choklad - jag tänker speciellt på Fazers blå,  litet finsk stolthet ;)
  • En bok om ditt hemland - helt säkert uppskattat
  • Fiskars-saxar - skulle inte själv ha tänkt på att ge just saxar, men en av intervjuflickorna tipsade om detta.


Japp, det var väl allt för mig för den här gången. För att fira att min kamera-kabel är återfunnen så ger jag er en liten vinterbild!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti