sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Värdfamiljen uncovered

Fick ett samtal av min mor igår, hon hade fått ett mejl om min värdfamilj.
Tyvärr är det bara jag som kan ta reda på vilka de är, eftersom jag måste logga in på min sida på AFS, så hon var väl litet frustrerad. Jag var inte hemma vid datorn på hela dagen så jag kunde inte kolla upp det före kvällen. VILKEN TORTYR säger jag bara. Det första jag gjorde då jag kom hem var att sätta på datorn.
Efter flera månaders väntan har jag äntligen blivit placerad, och platsen jag skall åka till i september är......

SICILIEN!
Italien-stövelns fotboll! Jag har nog inte velat säga högt vart i Italien jag velat bli placerad, eftersom jag inte ville grusa förhoppningarna, men nu är jag verkligen glad! Södern, varma sköna södern. Jag gav en god stund till att söka fakta om min blivande hemstad. En liten stad på 40.000 invånare, och de är tydligen kända för sin keramik och barock-konst. Varje vår dekorerar de sin kända keramiktrappa med supercoola blomsterdekorationer, som den här till exempel
Scala infiorata_8

Jag skall berätta mera om allt senare, då jag själv vet mera. Det enda jag vet just nu är att jag skall bo i en familj med mamma, pappa och två döttrar : ena 15 år gammal och andra 18.
Det är på Sicilien som familjen fortfarande är väldigt central, där det kan hända att mormor och morfar bor i samma hushåll som resten av familjen.

Det var allt för mig för tillfället!

Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti