torstai 17. maaliskuuta 2011

Har blivit Origami-frälst

Jag är en av dem som måste hålla fingrarna upptagna för att behålla koncentrationen, om än det handlar om att trumma på bordet eller rita, så måste jag göra det...
Jag har en ganska ny hobby (bland mina tusen andra) perfekt för rastlösa stunder, nämligen Origami-vikning.
Det är faktiskt superkul att få fram alla figurer ur ett enda pappersark med den Japanska pappersvikningskonsten. Visst är det litet pilligt ibland, och vik-instruktionerna är inte alltid de bästa, men känslan då man lyckats med något svårt mönster är oslagbar!

Man kan ju börja med enkla saker som t.ex. den klassiska tranan. Det är det som är det bästa med Origami : hur enkelt det än är, så är oftast vackert. Plus att övning ger färdighet! ;)
Jag har börjat försöka mej litet på 3D-origami, det är ganska tidskrävande!  Titta t.ex.  på fjärilen här nedanför!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti