keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Första blogginlägget!

Hejsan!
En ny blogg ploppade just upp - min, det vill säga!

En liten presentation av bloggen och dess skribent skulle eventuellt vara på sin plats då, inte sant?
Jag är en Finlandssvensk gymnasietjej som använder sin fritid till att fåna runt , plinka på pianot eller dyka ner med näsan i en bra bok.

Jag har skapat den här bloggen för att kunna berätta om mina äventyr ute i världen, eller rättare sagt mina äventyr i Italien.  I höstas sökte jag som utbyteselev  för läsåret 2011-2012,och efter en omvälvande pappersrumba blev det fastslaget att jag skulle åka till Italien.


Trots att det antagligen finns en myriad av utbytes-bloggar, så vill jag ändå kunna dela med mig av mina erfarenheter och upplevelser kring den här tiden.

Jag skall inte börja med att lova något som jag inte kan hålla, men jag skall åtminstone sträva efter att uppdatera så regelbundet som möjligt!
 Tills nästa gång då!
Arrivederci!

2 kommenttia:

  1. Vad roligt det ska bli att följa ditt år i Italien! Kul att få veta lite mer om Mumintrollet!

    VastaaPoista
  2. Vad roligt att du vill läsa min blogg! Jag tycker själv hemskt mycket om din blogg!
    Jo,jag bestämde mig för att bryta anonymiteten nu :P

    VastaaPoista