sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Påsk

Något måste man ju vara bäst på här i världen. Come on guys, erkänn vad ni är bra på. Jag är bra på att inte blogga. Om jag får säga det själv så är jag så bra på det att jag nog måste utnämna mig självdrottning över de dåliga bloggerskorna.
Nä förresten, jag tänker faktiskt abdikera på direkten. Från och med nu skall det bli ordning på saker och ting här i bloggen, jag skall skriva oftare!  det är inte det att jag ogillar att skriva, tvärtom faktiskt!

Idag har vi firat påsk. Och vilken påsk sen också! Igår kom värdmormor till oss och hade med sig varsitt påskägg. Då talar vi alltså inte om vanliga kinder-påskägg.. NEJ, utan 25 gånger större. Jag överdriver seriöst inte när jag säger att de normala påskäggen här är cirka 1/2  meter höga. Min värdmormor ville dock inte att vi skulle överdriva godisätandet, så hon gav oss den mindre varianten som ändå är 30 cm högt ... Mitt ägg var i mörk choklad med nötter. Inuti varje ägg fanns ju självklart en överraskning. Jag fick ett litet halsband i guld ^^ 

Lunchen var inte alls så tokig heller. Tagliatelle med Zucchini och räkor, med Panarello (bilden) till efterrätt. Det är ganska häftigt att folk tar sig tiden att göra dessa mästerverk måste jag säga!

Imorgon skall vi ut på picknick med kompisarna.. Det skall grillas, lekas och ätas en hög (igen).


























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti