lauantai 14. huhtikuuta 2012

Inhiberade planer

Ja, Italienarna är lugnt sagt flexibla. Minns ni att jag skrev ett inlägg om hur jag skulle till Rom för ett tag sedan? Well, den resan blev inte av eftersom det krockade med organiseringen. Ibland kan man nog få lite spader på sånt här, men nåja...

Min värdsyster föreslog en lösning på problemet.  Så imorgon, klockan 19 på kvällen sätter jag mig på en buss som skall ta mig till....  Firenze-ponte-vecchio1_large 6920328966_61cae53c4f_c_large 164099980142318073_fbuebwcf_c_large


...Toscana!

Vi kommer att bo på ett hotell i Florens, varifrån vi sedan kommer att åka på dagsbesök till bl.a. Siena och Pisa. Vi åker som sagt med buss, så jag kan tänka mig alla vackra landskap vi kommer att få se på vägen upp. Jag delar rum med två andra tjejer från en annan klass, jag känner dock dem från förr så det skall bli trevligt!

Jag är faktiskt inte alls ledsen att jag inte kan åka till Rom. Toscana har alltid varit en drömdestination det med. Mitt livs vägar kommer säkert ändå att leda till Rom, förr eller senare.

Nu skall jag packa ner kameran och se till att mitt minneskort är tomt så att jag kan ta massor med foton!

1 kommentti: