sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Domenica

Men Hejsan på er.
Idag är det Söndag, och som alla söndagar här i Italien innebär det fin lunch med godgod efterrätt. Idag var det Färskpasta med pesto och miniglass-strutar till efterrätt. 
Det märks att det är den enda lediga dagen för oss, för dessa dagar brukar vi ligga döda på soffan och titta på film halva dagen för att sen stiga upp för att göra läxor på eftermiddagen... En av de sakerna jag absolut inte kommer att sakna här är skolan på lördagarna. För mig fungerar det perfekt att ha två dagar ledigt. En av dagarna är jag död och sover syndigt länge, medan jag nästa dag kan göra läxor och dylika saker. 

Imorgon och iövermorgon är det ledigt för vår del. Från skolan det vill säga, jag skall ändå stiga upp tidigt och vara upptagen hela dagarna, från 9-18. Jag skall nämligen på... en masterkurs i Piano! Min pianolärare hade ungefär anmält mig till kursen före han frågade mig, så jag hade inget annat val än att tacka ja (Nå, nu låter det ju som om det är hans fel, fast jag är faktiskt väldigt excited.) Jag skall inte uttråka er med detaljer - vet inte hur många av mina läsare är intresserade av klassiskt piano - men det skall i stort sett handla om fingersättningsteknik, vi skall få spela några stycken för läraren som skall ge oss förbättringstips osv.. That's my idea of Fun!
Glada vappen i förskott ifall jag inte hinner skriva före dess!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti