tiistai 8. toukokuuta 2012

Inte-blogga-biet

Kollar ni in på andra utbytesbloggar så märker ni att de också har blivit bitna av dendär mystiska insekten. Ju närmare slutet man kommer, desto mer sällan ploppar blogginläggen upp... Absolut inte på grund av händelselöshet, Tvärtom skulle jag säga. Jag har två månader kvar, inte vill jag sitta framför datorn hela tiden då.

Nu har det börjat bli väldigt hett på dagarna (ca 30-35 grader). Solen är dessutom mycket stark här, så det gäller också att sätta på sig solkräm för att undvika att se ut som ett vidbränt russin vid 23 års ålder (jag vet inte med er, men det är inte riktigt det skönhetsidealet jag strävar efter). Jag lider av att jag måste hålla på mig ett par långa (tjocka) Jeans i denna ökenhetta... Skolan har dock en oskriven regel om det där med att ha på sig shorts. Mina klasskompisar sade att det finns professorer som ger dig en rejäl utskällning om du kommer skuttandes till skolan med ett plagg som inte täcker knäna...  Varje dag då jag kommer hem sätter jag på mig shortsena och flipflopsen. Det är knappt så att man klarar sig annars!
I veckoslutet skall vi åka till Catania och simma. Det blir första gången jag simmar i havet sedan jag kom hit faktiskt. Caltagirone är tyvärr hela 60 km borta från havet, så det är inte precis bara att ta cykeln och sticka.

Utsikt från Caltagirone

Utsikt från Nagu


1 kommentti:

  1. Oj jisses vad tiden går fort! Jag tycker det var just du stack iväg till Italien och nu kommer du snart hem igen!

    VastaaPoista