tiistai 21. helmikuuta 2012

Det var en gång en flicka som åkte till italien för ett år. Under detta år bestämde hon sig för att blogga regelbundet om sina upplevelser för att folket i hennes hemland skulle kunna hålla koll på vad som hände. Ett halvår gick, allting flöt bra på, uppdateringarna kom någorlunda regelbundet. Sedan blev hon uppslukad av vulkanen Etna som har god aptit för utlänningar...

Jaa... Skulle det vara så hade jag iallafall haft en bra ursäkt för att inte blogga. Ni får nöja er med det klassiska "Jag har inte haft tid" istället, och anta att jag talar sanning.
Sicilien är i full karnevalfest för tillfället, imorgon skall jag åka med min assistent till en liten by i närheten där det lär skall vara en riktigt brakfest med masker och allt. Den riktiga grejen är ju förstås i Venedig, men Sicilien är inte så pjåkiga de heller. Imorgon skall ni få en närmare rapport om jag hinner före vi sticker.
Idag har vi också bakat en sorts kakor inför karnevalen. De är fyllda med sylt och ricotta (Färskost) och är farligt goda. Jag har som sagt turen med att ha en värdmamma som är helt fantastisk i köket, så jag kommer nog att rulla fram på paraden imorgon!
 Ha det bra och så hörs vi (om inte Etna kommer och tar mig..)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti