sunnuntai 3. huhtikuuta 2011

Mejl skickat

Nu är mejlet skickat! Fick inte så jättemycket sagt ( jag berättade typ om vädret ) men det är iallafall en början!
Nu är det bara att - väldigt otåligt - vänta på ett svar!

Ja just det, jag lovade ju att berätta så fort jag visste mera om min värdfamilj! Jag har fått pappren där de berättat litet om sig själva och sina värderingar. De verkar vara en väldigt trevlig familj. Min yngre värdsyster spelar violin , och de har ett piano hemma, så jag behöver inte vara helt utan i ett år! Den äldre systern är borta då jag är där, vilket nog är litet synd.
Mamman och pappan är lärare och rektor! Jag är själv lärarbarn så det var litet lustigt.
Något som jag blev mycket glad av att se var att de har en katt och en hund! Jag tycker mycket om djur, men vi har tyvärr inga sådana själva, så det blir roligt att bo med dem!

Jag vet ännu inte om vilken skola jag skall gå i... De har ganska många olika inriktningar i "gymnasiet" i Italien. Bl.a Classico, Artistico och Scientifico ( Klassisk, artistisk och forskningsinriktat för dem som inte förstod).
Jag får bara vänta och se, vänta och se...

Så mycket mer har jag inte att säga.

Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti