perjantai 15. huhtikuuta 2011

Fraidei

Det har inte hänt sådär värst mycket på sistone när det gäller Italien, därav den låga uppdateringen av bloggen. Jag har väntat på ett svar på mejlet jag skickade till min värdfamilj för två veckor sedan. Jag har tittat på min e-post ungefär varje sekund av de här fjorton dagarna, som om detta skulle kunna skicka telepatiska tankar till Sicilien så att familjen känner ett konstigt tvång att kolla sin mejl...
Jag har dock ( otroligt nog ) inte endast stirrat på Gmail i dessa veckor, jag har hunnit med en del annat också.
Det är hårda tag i gymnasiet skall jag säga er ;). Vi hade nyss provvecka, så det har bara varit läsa, läsa, läsa tills huvudet fallit av, hade fyra stycken språkprov denna period. Ja så dåligt är det då man har två inhemska språk! Näh, skämt åsido, det är bra att kunna så många språk som det bara är möjligt!

Inte ett långt inlägg dethär inte!  Nu är det fredag så jag skall bara ta det chill ;). När min blivande värdfamilj har svarat lovar jag att jag skriver det DIREKT, men Italienare brukar ju ta god tid på sig... *Host*fördom*Host*!
Tills dess kan ni ju underhålla er med detta, HILLLAAARIOUS!!



PS. Jag glömde ju att nämna att jag imorgon skall på "orientationsläger" med AFS, det är nog mera ett infotillfälle på tre timmar än ett läger,(men jag misstänker att den där "läger"-delen är ett översättningsfel eller något). Jag vet inte så mycket än, men imorgon lär jag väl vara visare! DS.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti