tiistai 26. heinäkuuta 2011

A stranger is a friend you haven't yet met

Det är flera stycken personer som har frågat mig om jag är nervös eller rädd för vad som skall komma dethär året. Det är ju så mycket nya saker, så mycket saker jag inte känner till.

Visst är det sant, det är en massa saker som jag skulle kunna oroa mig för. Om folk kommer att acceptera mig, om jag klarar av språket, om jag presterar bra i skolan. Folk kan gå runt en livstid och oroa sig över sådana här saker. Enligt mig är det bara slöseri av energi. Det är bara fråga om en attitydförändring,om att vara öppen för nya främmande saker, om flexibilitet.   Med ett öppet sinne kommer man långt här i världen!

1 kommentti:

  1. VA! Vad coolt, jag är inte bäst på geografi men jag trodde Pargas och Nagu var på 2 olika öar. Där ser man :D

    VastaaPoista