perjantai 22. heinäkuuta 2011

En av många rubriker

Jaa, det är litet trögt med uppdateringar. För det mesta är det så mycket att göra, sommarjobb och så vidare, så jag har inte ens hunnit tänka på Italien. Jag har följt en hel del utbytesbloggar och en del har redan landat i sin nya hemvist. Det känns verkligen absurt att  det bara är en dryg månad tills jag skall åka iväg.



Pappas resväska var nog för tung i förhållande till sin storlek, så jag skall bege mig iväg och köpa en sprillans ny en. Den större väskan, som åker till bagageutrymmet, får väga 20 kg, medan den som jag tar med mig i kabinen får väga 8 kg. Det känns konstigt att hela mitt liv skall få plats i den där väskan... Okej, viss överdrift, kan medges. Men det är inte mycket!

Ja... och så är det ju det där med att säga hejdå. Jag drar mig verkligen för det. Jag ser ju alla om ett år igen, men det kommer ändå att vara sorgligt. Fast jag ser fram emot en hel del, att se den nya miljön, att bo i medelhavsklimatet och att träffa alla härliga italienare. Det skall bli verkligt kul att se om mina förutfattade meningar stämmer eller om de går i kras!
Bilden är tagen från weheartit.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti