sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Låg uppdatering!


Japp... Jag är en väldigt dålig bloggare när det gäller uppdatering :P

Sedan senast har jag hunnit vara på ett läger som AFS ordnade i Borgå. Jag var lite rädd att det bara skulle vara finsktalande personer där. Jag är nog helt hyfsad på finska, men ifall alla andra är flytande talare så är det nog lite painful om man säger fel. Jag blev glatt överraskad då jag redan på bussen påväg dit hörde några flickor tala svenska, och när vi väl kom fram så var alla väldigt positivt inställda till oss och ville höra då vi pratade svenska!
Annars så var lägret väldigt roligt. Vi pratade väldigt mycket om hur vi skulle hantera en kulturchock, och bollade fram och tillbaka de rädslor och förväntningar vi alla hade  (Åtminstone kan inte AFS klandras för att gå igenom allt för lite!) Lägrena är ordnade så att alla som skall till samma regioner är på samma läger, och det var många som skulle till Italien. Det var väldigt spännande att ha så mycket gemensamt med varandra. Om man ville prata med någon så var det bara att gå fram och fråga vilket land de skulle till och om de fått familj! :)  Jag ångrar absolut inte att jag valde AFS i slutändan, de är verkligen jättebra.


Jag har också börjat mejla med min värdsyster, Rachele, som är ett år yngre än mig. Det skrämmer mi
nästan hur mycket vi har gemensamt! Samma favoritfärg, -filmer (däribland Amelie) och -böcker. Jag hoppas vi inte är lika envisa också, då kan det bli svårt!
Amelie

Hon fyllde år häromdagen så jag skickade ner en fazers chokladplatta med blåbär och ett hemmagjort kort. Det kom fram på 2 dagar, väldigt snabbt! Hon blev iallafall glad och sade att hon gillade chokladen. Fast vad skulle hon annat kunna säga?


Nu väntar en kopp te på mig i köket,        
Clippers teer tillhör definitivt mina favoriter!

                                  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti